Tysklandstyger

I tyg/sy-bloggarna så dyker ju ofta samma tyger upp. Trots att det exploderat med möjligheter att få tag på mönstrad trikå, kan jag ändå inte låta bli att tycka att det är samma tyger som syns överallt. Det handlar ju inte direkt om ”unika barnkläder” som var en av de roliga anledningarna till att sy i början. Jag är inte bitter även om det kanske låter så, detta gör ju att det finns många bra återförsäljare av tyg. Efterfrågan är stor och utbudet växer. Men det är ju lite extra roligt när man får tag på tyg som inte ”alla har”.  Därför har de blivit ett par beställningar från Korea till exempel. Andra gör ju det också såklart, men inte lika många som beställer från våra svenska shoppar.

Michas i Tyskland har ett oerhört stort utbud. Men frakten ligger på 25 euro till Sverige. Sidan är dessutom på tyska, så det är inget ställe man slänger iväg små, snabba ordrar till. Men nu har Sanna i vår lokala Göteborgs-sy-grupp ordnat en sambeställning därifrån. Så tygerna på bilden ovan kommer nog att komma hit om en månad eller så. Det brukar dröja ett par veckor efter att man beställt därifrån.

 

 

 

4 thoughts on “Tysklandstyger

  1. Eller hur, det är för lustigt med ”unika barnkläder” när man kan se lång väg på en liten barnmössa som sticker upp ur en vagn – aha, där har vi en (till) mamma som syr egna kläder och har handlat på jny t.ex. Men, kul idé att göra en liten egen import. Jag gillar att klippa sönder gamla kläder och sy nytt av, då blir det också lite egen karaktär.

    • Slakta gamla kläder vill jag verkligen bli bättre på. Det gjorde jag en del förr när jag började, men nu har jag varit dålig på det. Bättring på mig!

Kommentera

