Uggle-Body

Mönster: Ottobre nr3 2010 i storlek 74 (vilket innebär 80 i verkligheten)

Tyg: Blå ugglor från ZnokDesign och grovribbad muddväv från Myrins textil (Linné)

Kommentarer: Jag gjorde mudden lite bredare än mönstret angav, vilket jag nog inte skulle ha gjort. Ärmsluten blev lite korviga och bubbliga i mudden  så nästa gång fållar jag nog vanligt och avslutar med tvillingsöm. Det kan ju även vara muddens fel med bubbligheten eftersom jag upplevt samma sak med en tröja som kantades med denna mudd+ att jag måste ändra lite inställningar på maskinen.

One thought on “Uggle-Body

Kommentera

