Gammal duk

Mönster: Som vanligt var det Meedoms bok med barnkläder 0-3 år. Många centimeter borttagna i midjan, likaså på bena och ditsydd muddväv.

Tyg: Jag köpte en duk på loppisen som ligger granne med mina föräldrar  för 10:-. Jag gillar ju lime och turkos, så den var perfekt för mig. Den hade ett mönster som var spegelvänt så det var ju perfekt att göra ett byxben på varje sida om mitten. Jag har dessutom massa tyg kvar. I midjan satte jag mudd i lime och i byxsluten turkos.

Kommentarer: Shortsen har gjort succé när han har haft dem på sig. De blev bättre än jag tänkte.

Sytt: Juli
Framsida                                                                   Baksida

One thought on “Gammal duk

  1. Pingback: Sommarbyxa | Brallan syr

Kommentera

