Second hand

Mönster: Meedoms bok med barnkläder 0-3 år. Många centimeter borttagna i midjan, likaså på bena och ditsydd muddväv.

Tyg: När vi letade efter mina gamla leksaker på mamma och pappas vind hittade jag massor av deras gamla kläder. En del tog jag med mig hem för att ha som tyg till hemsydda kläder. Detta vita tyg kommer från en jump-suit som min mamma använde på 70-talet. Mudden är nyköpt.

Kommentarer: Dessa shorts har det ju sytts en hel del av, och jag älskar dem. Trots alla sydda shorts så är det inte så jättemånga som Ludvig har kvar. De flesta har varit presenter. Detta par syddes som hastigast när det var varmt eftersom tyget var tunnt och svalt.

Sytt: Juli

Kommentera

