Omlotttröja i ekologisk regnbågsvelour

Mönster: Ottobre

Tyg: Ekologisk regnbågsvelour från Mjukatyger och svart muddväv

Kommentarer: Jag har sytt denna omlottröja tidigare med knytband (se molntröjan nedan). Denna gång ville jag sätta dit tryckknappar istället. Det hade säkert kunnat bli perfekt om jag lyssnat på min egen instinkt. Enligt min mening är muddväven som man kantar plagget med alldeles för kort i beskrivningen, så kanten bli bubblig. Detta hände första gången jag sydde enligt mönstret också. Denna gång förlängde jag mudden lite grann. Egentligen tyckte jag att mudden skulle vara ännu längre, men tänkte att mönstret nog hade lite rätt ändå. Det hade mönstret INTE! Alldeles för bubblig, men det fungerar i alla fall.

Sytt: Juli/Augusti

Kommentera

