Krit-ritar-set

Här hemma i Majorna finns det ett par tyg- och symaskinsaffärer. Det är lite dyra men de finns i närheten när man akut behöver något.

Förra veckan behövde jag tvillingnål och där är faktiskt Bernina-butiken i Linné det billigaste jag träffat på. Nästan två tvillingnålar till samma pris som en. Till och med billigare än på nätet. Jag tror nästan han prismärkt fel, så jag borde nästan gå dit och köpa på mig ett förråd innan han upptäcker det.

Men, jag var inte i de krokarna utan nere vid Mariaplan. På Slottskogsgatan (tror jag det är), finns en butik med tyger. Jag skulle kolla om de hade krita till att rita mönster med. Säljerskan plockade fram detta lilla kit. Dyrt? Ja. 115 kronor. Men helt fantastiskt. Efter lite testritande med hennes privata slog jag till.

Jag tror märket heter Fantasy Craft. Det står Kreideminen Set på förpackningen. Det är verkligen sådan oerhörd skillnad mot att rita med de vanliga pennorna eller en krita. Typiskt onödig pryl som jag lärt mig bli beroende av på bara någon vecka.

Fördelarna :  lätt att rita med, förstörs inte i pennvässaren som pennorna, många olika färger, pennan håller kritan hela vägen fram så man kan till och med använda stumparna som är kring 0,5 cm, skönare ergonomiskt

One thought on “Krit-ritar-set

  1. Pingback: Bra-att-ha | Brallan syr

Kommentera

