T-shirt x 3

Mönster: Ottobre, strl 74 (80). 3/2008

Tyg: Alla tre är från Mjukatyger, men jag tror inte hustyget säljs längre. Det bruna tyget heter träd och det gröna heter Skog

Kommentarer: Bra mönster som jag nu gjort ganska många t-shirts i nu. Jag har gjort lite förändringar med muddarna, som man kan läsa om i inlägget med landskapströjan. Dessutom kör jag inte muddar i ärmarna utan fållar dem med tvillingnål.

När jag trädde maskinen med tvillingnål till den gröna tröjan körde jag en svart och en grön tråd så det skulle stämma bättre överens med tyget och mudden. Denna dubbelfärg hade jag även kvar när jag fållade den. Men jag tror nog fållningen blivit snyggare med vara grönt eller bara svart.

Sytt: September

4 thoughts on “T-shirt x 3

  1. Fin blogg gums! Har du ”köpt in dig” på att kunna ändra själv i utseendet på bloggen? Har en wordpressblogg i startgroparna men hittar inget tema som passar… letar efter en som liknar min blogg.se- blogg… hittar ingen ren och snygg (som din)

    • Tack där! Nej, ingen betalning här inte. Man kan ändra jättemycket gratis. Mitt tema är ”Coraline” by Automattic som jag sedan ändrat rätt mycket på. Under fliken ”utseende” (om du kör på svenska) kan man gå in och ändra allt möjligt. Men man kan ändra olika mycket i olika teman.

  2. Hej:) Satt uppe i natt och insåg detta på egen hand:) Har dock inte hittat något som passar ännu… men jobbar vidare på det hela 😀 Puss

  3. Jag testade samma som dig och gillade den… hoppas du överlever det:) Jag tänkte kalla min blogg för ”Brallan syr”… Hihi, nej såklart inte… 😉 känner mig som en copycat men det var den som var mest lik den jag hade innan. Testade en annan också men den blev så sat-ns plottrig.

    Tänkte det var bra med en som var lösenordsskyddad, då kan man ha bloggen som ”officiell”… när det gäller vissa grejer… ja du vet ju… 🙂 Ska bara lyckas klura ut hur man gör;) Har haft den här i nästan ett år men bestämde mig för att bojkotta wordpress… men nu ska jag ge det ett försök:)

    Gillar du Betnér förresten? Jag och syrran ska (förhoppningsvis) till Borås på onsdag och se honom. Kristian Kotteby ska vara en av publikuppvärmarna. KOstar 180:- Vill du hänga på om vi får tag på biljetter? Kram

Kommentera

