Första riktiga beställningen

För ett tag sedan fick jag en fråga om jag ville sy upp ett syskon-kit mot betalning. Enda kravet var att det skulle vara med ugglor på. Jag känner inte familjen i fråga vilket gör det extra pirrigt. Men i helgen har jag sytt som attans. Nogrannare än aldrig förr och jag lyckades riktigt bra tycker jag. Nu hoppas jag att beställaren också blir nöjd.

Mönster: T-shirt ”Octopus” från Ottobre (3/2008), Body ”Hau hau” från Ottobre (3/2010)

Tyg:  Ekologisk bomull med lycra från Jofotex.

Kommentarer: Enligt mönstret skall det vara mudd i ärmsluten, men jag tycker det är snyggare med vanlig fåll. Så det var så det blev.

Sytt: September

3 thoughts on “Första riktiga beställningen

Kommentera

