4 x mössor

Jag håller på och försöker få till ett bra mössmönster. Ovan syns två försök. De måste helt klart bli lite längre i modellen innan jag blir nöjd. Så man kan ha mössorna med lite häng och att de garanterat går ner över öronen.

Jag har sytt två mössor till som jag glömde fotografera innan de fick nya ägare. En vuxenmössa och en barnmössa. Båda i uggle-interlock från Jofotex. Jag har bett om bilder, så det kommer nog så småningom.

Idag var en föräldraledig kollega för övrigt här och lånade min maskin, och mina tips, och sydde en liknande mössa i lila/lila-randig velour till dottern. Hon passade på att beställa en matchande till lillasystern som jag skall sy.

Biltyg och igelkottstyg: Stoff&Stil

Kommentera

