Moln

Mönster: Body, ”HauHau” från Ottobre 3/2010

Tyg: Molntyg från JNY-design (de säljer detta för nedsänkt pris just nu) och mudd från Mjukatyger (tror jag)

Kommentarer: Första projektet där jag använde min nya CoverPro till bandkantningen. Det är verkligen en kamp för att lära känna maskinen. Det blir fel hela tiden. Men jag har varit beredd. Jag har läst i diverse forum att det är jobbigt innan man kan den ordentligt. Min kamp är verkligen inte över, men jag lyckades knåpa ihop denna fina body i alla fall. När det väl fungerar kommer det säkerligen gå jättefort att bandkanta. Men denna body har tagit rekordlång tid att få ihop tack vare alla gånger jag har fått sprätta upp. Men jag har verkligen lärt mig mer för varje minut framför den nya maskinen. Min overlock fungerade fint som vanligt men svärmors Bernina fick jag handjaga med denna gång. Denna body syddes alltså ihop med hjälp av 3 olika maskiner.

Sytt: Oktober

Kommentera

