Raglan med stjärnor

Mönster: Ottobre

Tyg: Velour från Mjukatyger som jag köpte på symässan i Borås samt turkos mudd.

Kommentarer: Jag använde bandkantaren till min CoverPro för halsringningen. Det är fortfarande trixigt men fungerar ok. Snart är vi nog vänner coverpro, bandkantaren och jag.

Ärmarna gjorde jag av lite bredare mudd för att de inte skulle åka ner över handen trots att tröjan är lite stor.

I fållen gjorde jag en täcksöm i turkost (se bild nedan).  Snyggt tycker jag. Det var bara synd att jag inte gjorde dekorsömmar av samma typ som stickningar i raglansömmarna i ärmarna.

Mer om byxorna som jag sydde för ett tag sedan finns här

Sytt: oktober

3 thoughts on “Raglan med stjärnor

  1. Pingback: Omlottbody med min ”vän” CoverPro | Brallan syr

  2. Pingback: Favorit-raglan i repris | Brallan syr

Kommentera

