ÄNTLIGEN!

Så, äntligen har jag lyckats sy något till min egen lilla familj. Ludvig är ju en riktig smalis så kanske är det kusinen som kommer att få den. Men vi får prova imorgon.

Oj vad glad jag blir av att sy. Det är ju helt sjukt faktiskt.

Mönster:Ottobre, White Rabbit från 1/2011 i storlek 86 (dvs 92 i vanliga mått mätt)

Tyg: Interlock från Znok Design och mudd från Jofotex

Kommentarer: Det är ungefär ett halvår sedan jag sydde något till Ludvig. Han har fått en mössa jag sytt, men den var inte tänkt till honom från början.  För övrigt har det bara blivit beställningar. Nu var det äntligen dags för egen sömnad. Jag körde ett enkelt kort; att göra en tröja utan avancerade knäppningar och bandkantningar. Ändå lyckades jag göra nybörjarmissen att inte spegelvända ärmarna när jag klippte ut tyget. Det gick bra ändå! Det kanske hade blivit finare med enfärgade muddar, kanske bruna? Men de randiga muddarna måste också användas någon gång.



One thought on “ÄNTLIGEN!

  1. Pingback: December | Brallan syr

Kommentera

