White rabbit i tyget Bunny

Mönster: Ottobre, White Rabbit från 1/2011, denna gång enligt mönstrets strl. 80

Tyg: Bunny svart från strömming-design och mudd från ?. Lite humor att sy mönstret White Rabbit i detta tyg med vita kaniner.

Kommentarer: Åh, vad skönt det var att sy i denna jersey. En fröjd att sy den från början till slut. Men jag hoppade över stickningarna som skulle sy ner sömnsmånen. Jag var för trött.

Jag fortsätter min kamp att undersöka exakt hur Ottobres storlekar fungerar som ni märker.  Kånkarong har tittat lite närmre på Ottobres body-mönster förresten, kan vara läsvärt för den som funderar över detta.

Materialkostnad: Det är ju svårt att beräkna materialkostnad. Beroende på hur man kan använda restbitarna blir det ju väldigt olika. Men jag använde lite mindre än halva bredden på en en-meters-bit. Vilket innebär ca: 90:- i detta fall. Samt lite tråd och muddväv. Så max en hundring i material med andra ord. Ja, man tjänar ju inte direkt på det om man jämför med en Ullareds-tröja. Men det är en himla skillnad om man jämför med P.O.P, Me&I och dylikt (och om vi bortser från timkostnaden då förstås).

One thought on “White rabbit i tyget Bunny

  1. Pingback: Nya tygerna | Brallan syr

Kommentera

