White Rabbit-tröja, v.2

Mönster:Ottobre, White Rabbit från 1/2011 omgjord som en blandning mellan 74 och 86.

Tyg: Strechfrotté från JNY-design och mudd från Mjukatyger

Kommentarer: Det mesta skrevs ju i inlägget nedan. Men kontentan är att jag blev väldigt nöjd. Den sitter som gjuten. Jag utgick från 74 och gjorde längden 2 cm längre och armarna 1-2 cm längre. Egentligen skulle den blivit lite längre i midjan men det passade bättre med mönstret på bilarna när jag kortade lite. Men jag skall testa en version till, med lite mer plats för magen trots allt och hålla fast vid 2 cm längre i midjan . Tyget blev bra. Det är första gången jag syr i frotté. Just detta tyg är det dyraste klädestyg jag sytt i (245:-/meter) så då är det ju extra kul när det blir fint.

Kommentera

