Elna 3210 (Jeans?)

Då har jag slagit till. I går kväll beställdes en Elna 3210 från England. Föregångaren Easy Jeans är tydligen världens mest sålda symaskin och detta är nästa variant. Den skall klara 8-10 lager jeans och 3 lager möbelläder. En riktig arbetshäst med andra ord. Jag har tittat på den i ett halvår, men nu blev det dags. Eftersom modellerna heter lite olika i Sverige och England så ser de även något olika ut.

Självklart blev det en beställning från SewingMachines Direct. I Sverige kostar 3210 tillsammans med den extra pressarfot jag vill ha 5300:-, men från England blev det sammanlagt 2999:-.  Den skickades redan i morse, alltså ett halvt dygn efter beställningen lagts. Den svenska varianten har hottats upp med jeans-tryck på och kan eventuellt skilja på enstaka punkter. Men jämför man specifikationerna är de identiska även om de ser lite olika ut.

Den extra pressarfoten jag köpte med är en kantbandspressarfot (bias binder). Inte för trikåtyger utan för vävda tyger.

Jag längtar såklart….. Den borde var här inom 2-3 dagar.

Kommentera

