Mössbeställning

Under helgen har jag sytt klart en beställning. Två mössor; en kungamössa och en knutmössa. Här agerar gudsonen och lille Ludvig modeller. Om än lite motvilligt från bådas sida.

Mönster: Kungsmössan är egendesignad,men med mycket inspiration från Ulla Welinders bok. Knutmössans mönster är helt egengjort.

Tyg: Djungeltyget från JNY-design och bokstavstyget från Mjukatyger.

Kommentarer: Kul beställning att sy, men båda mössorna är i större storlek än jag tidigare hade konstruerat dem i. På kungsmössan blev det lätt att ändra proportionerna, men på knutmössan hade det blivit konstigt om man gjorde knutarna större, även fast man gjort mössan större. Så knutarna fick förbli i samma storlek, men mössan blev bredare.

Kul är att jag äntligen hittat mina ”tags”, som såklart låg på sin plats. Så nu kan jag märka mina kläder igen.

One thought on “Mössbeställning

  1. Pingback: Bokstavsbody | Brallan syr

Kommentera

