Ny variant av tröja

Mönster: Vanlig långärmad tröja från Ottobre 1/2011 som gjorts om och varierats några gånger till en egen variant. Här i storlek 86, men Ottobre hade nog kallat det storlek 80.

Tyg: Fordons-jersey från JNY-design

Kommentarer: Jag håller på att testa lite olika varianter på långärmat. Snart skall jag påbörja beställningen med 4 tunna långärmade tröjor i Jersey och beställaren vill inte ha tjocka muddar utan så tunnt som möjligt.

Denna variant är med ”muddar” i samma tyg som tröjan är sydd av; i både hals och i ärm. Så det blir dubbelt där, men absolut inte så tjockt som med vanlig muddväv. Det blev bra tycker jag. Muddar ger enligt min mening mycket snyggare avslut än att försöka fålla. Att kantbanda är ju en variant till men än är jag inte riktigt en hejare på att göra start och avslut snyggt med CoverPro:n och kantbandaren. Lite mer träning behövs på den fronten.

2 thoughts on “Ny variant av tröja

  1. Pingback: Sommarlov och tyger | Brallan syr

  2. Pingback: Pösiga muddbyxor | Brallan syr

Kommentera

