Trådförvaring

Jag håller för övrigt på och bygger mig själv en, förhoppningsvis supersnygg  och överdrivet praktisk, trådförvaring. Från vårt förråd plockades det ut och sågades en lagom stor masonitskiva. På K-rauta har jag köpt blomsterpinnar i diametern 5 respektive 7 mm. Blomsterpinnar visade sig vara betydligt billigare än rundstavar.

Nu har jag borrat drygt hundra hål och snart skall alla blomsterpinnar delas i lika många ca 7 cm långa delar och sättas in. Sedan skall allt målas och sättas in i en hylla som numera hänger på vänstra väggen i syhörnan.

Förstår ni inte vad jag menar? Då kommer det nog att dyka upp en bild så småningom som visar underverket (när det nu blir klart).

Uppdate: Trådförvaringen är klar, se länk

Kommentera

