Drömmer om…

Det har ju blivit en del tryckknappar det senaste, med tanke på att de flesta projekt senaste tiden har blivit bodys eller liknande.

Just nu kör jag med PRYM-tång. Den är bra, men knapparna är dyra. De billigare knapparna jag testat från andra fabrikat har varit svåra att hamra fast (det har varit just sådana man hamrar fast). Och har sedan lossnat vid ett par  (dock enstaka) tillfällen. PRYM-tången har därför varit guld värd och har varit både lättare att använda och blivit stabilare. Men det känns i händerna efter ett par stycken knappar.

Ju mer jag läser om KamPressar desto mer sugen blir jag. PRYM-knapparna kostar nästan 3 kronor stycket vilket blir en del om man skall sy sig en pyjamas. Inte kul att lägga en tredjedel av materialkostnaden på knappar.

Jag köpte ett 200-pack med PRYM för ett tag sedan hos Bibbis. När den högen börjar ta slut skall jag nog slå på stort. Kanske är det lagom till jul så att man kan önska sig en i julklapp. Eller kanske ännu tidigare, en föda-barn-present till mig själv. Det låter väl rimligt!

Bilden ovan är från Babythings som säljer KAMpressar.

One thought on “Drömmer om…

Kommentera

