Ekologisk omlott

Mönster: Ottobre 6/2007. Med samma förändringar som denna.

Tyg: Jofotex – Ekologisk bomull/lycra

Kommentar: Jag fick en återbeställning av en gammal skolkamrat. Mycket roligt! Dels en ekologisk och långärmad omlottbody, dels omlottröjan i prematurstorlek som kommer upp i nästa inlägg. Beställaren valde flodhästtyget till bodyn. Bandkantningen gick finemang. Inte ett endaste hoppstygn. Jag körde samma inställningar som vanligt på CPX:en (3-3-3, diff på 0,75, stygnlängd 4, mitten+höger-nålen, reglaget åt höger). Vi är inte bara vänner min CPX-maskin och jag, jag är totalförälskad.

Kommentera

