Prematur-tröja

Mönster: Ottobre 6/2007. Enligt mönstret är det strl 45, men jag antog att dessa storlekar är på samma sätt som vanligt hos Ottobre, alltså att man har strl 45 upp till 50. Det vi vanliga kallar strl 50.

Tyg: Jofotex – Ekologisk bomull/lycra

Kommentar: Önskemålet var ett litet färgglatt plagg. Jag hade precis sytt bodyn i det limefärgade flodhästtyget och jag gillar så mycket att sy i det. Mönstret behövde ett tyg som inte hade något riktigt upp eller ner så då blev det ju perfekt att fortsätta med flodhästarna. Dessutom har jag sytt en del i det till Ludvig för över ett år sedan så det är lite nostalgiskt (se bild nedan där han även har tajts och dreggelscarf sydda av mig i kanintyget från JNY-design).

Knäppningen är på samma sätt som jag gjort omlottbodyn, alltså med knytband på ena sidan och knappar på andra.

Jag hoppas den passar på mottagaren. Tyvärr har jag ju inte haft möjlighet att testa storleken på ett riktigt barn, så jag hoppas storleken och passformen är fin.

Kommentera

