Invigning Stoff&Stil

 

Idag var det alltså dags, Stoff & Stil öppnade i Göteborg. Klockan 11 var jag där, barnfri och allt.

Det var kaos! I alla fall med mina mått mätt. Ibland är jag lite folk-masse-känslig, framförallt när jag är gravid. Så detta var inget roligt till att börja med. Men det tunnade ut sig så småningom.

Jag orkade inte kånka tygrullar till klippborden bland alla kundvagnar, barnvagnar och människor till att börja med så jag fastnade vid stuv-högarna. Och tur var väl det eftersom jag hittade mycket användbart. Lite var sådant som till och med står på dags-att-köpa-listan. Det kan nog hända att jag ofta kommer att ta vägen förbi denna stuvhög när vi ändå åker förbi Bäckebol, vilket vi ju gör så fort vi åker hem till min föräldrar.

Det var mycket personal, men många i personalen visste nog inte så jättemycket om tyg. Jag frågade efter enfärgad interlock och det var först den fjärde personen som ens visste vad interlock var. Men de såg till att jag fick hjälp och det är ju det viktigaste. Och det var ju skönt att det var mycket personal som kunde klippa alla dessa människors överfulla tygvagnar. Alla behöver ju inte veta allt.

I slutändan blev det 3 tyger till fullpris som syns längst till vänster på bilden i början av inlägget (blå/röd-randig jersey som varit slut på hemsidan ett tag, turkos velour och vävd bomull till Ludvigs rum, se bomullen nedan) och massa stuvbitar i allt möjligt. Det blev 10 trådrullar, lite tomma trådspolar till ELNA och synålar.

Jag hittade tyvärr lite fel på kvittot när jag kommit hem, men jag har redan pratat med dem och det skulle vi lösa nästa gång jag åkte dit.

 

One thought on “Invigning Stoff&Stil

Kommentera

