Det blev ingen t-shirt…

Jag håller för fullt på att uppdatera lillemans garderob och t-shirts behövs det många av. Jag hade klippt ut enligt samma mönster som Deer:t-shirten och bestämde mig för att variera mig med mudd i halsen istället.

  • Fel 1: Mudden matchade dåligt, men jag körde på med den ändå. Den var nästan samma blå som tröjan. Det hade helt klart varit bättre med en helt annan färg än ”nästan”
  • Fel 2: Jag höftade lite med muddbredden och tyckte att det verkade i bredaste laget, men körde på ändå. Att gå emot magkänslan skulle jag inte gjort. Det såg inte klokt ut.
  • Fel 3: Deer-tröjan blev en aning för tajt för Ludvigs ganska stora huvud så jag gjorde mudden extra lång. Detta tillsammans med fel 2 blev ingen vidare snygg kombination.
  • Fel 4: Jag testade att dubbelvika mudden i halsen och göra en tvillingsnålsstickning mitt på för att göra den smal. Då blev det alldeles för tjock (såklart!) och ännu fulare.
  • RÄTT: Jag gav upp! Klippte bort muddringningen och gjorde den mer urringad och gjorde ärmarna kortare. Jag fållade med tvillingsömmen och voilá – en lite urringad tröja som jag har bestämt skall bli en present.

Mönster: Det började med Ottobres Octopus (2/2008) och slutade som något helt annat.

Tyg: Ingirds husvagnssemester från JNY-design.

Kommentera

