Sommarbyxa

Av någon anledning har det inte blivit av att jag testat att göra så mycket muddbyxor med vävt tyg. Förra året blev det ett par shorts av en duk och de blev ju superfina. När jag plockade åt mig en smalrandig rest-bit på Stoff&Stil var det just ett par sådana här som jag hade i åtanke.

Mönster: Meedom form 2, strl 86. Men jag hoppade över sömnsmånen eftersom Ludvig är så smal. Tog bort 10 cm i midjan och lade till 9 cm mudd (20 cm hög remsa mao)

Tyg: Vävd tunn bomull från Stoff&Stil (kanske denna?) och marinblå mudd från samma ställe.

Kommentar: Dessa kommer bli riktiga favoriter i sommar tror jag. Täckande, men tunna. Det blev bra storlek för Ludvig att skippa sömnsmånen. Som ni kanske märkt kastar jag mig mellan storlekar och varianter för att hitta perfect-fit för min lille smalis. De olika bilderna visar för övrigt med uppfälld/nedvikt midjemudd.

Med tanke på att tyget hittades på fyndbordet och inte kostade mig mycket är väl materialkostnaden runt 15:- vilket inte är helt fel (om man räknar med att jag kan använda spillbitarna).

Kommentera

