Tråkshorts, ett måste

Färgen blev lite missvisande på bilden. De är jeansfärgade. Dessa enfärgade tråk-shortsen kändes behövliga i en annars så färgsprakande garderob hos Ludvig. Han behöver ju inte se ut som en färgglad clown från topp till tå jämt och behöver lite enfärgat och nedtonat till alla sina andra kreationer.

Mönster: Meedom Form 2 strl 80 med vissa förändringar (se nedan i kommentaren)

Tyg: Jeansfärgad jersey med jeansfärgad mudd, båda från Mjukatyger. Jerseyn köpte jag på syfestivalen i Borås förra hösten, den verkar inte finnas i deras webshop nu (inte heller mudden vad jag ser)

Kommentar: Jag tog bort 12 cm i midjan och klippte annars helt utan sömnsmån. Mudden klipptes 15 cm hög, vilket var lite för lite (den blev ju bara ca 6,5 cm i slutändan när den är fastsydd). Att ta bort 12 cm var för övrigt att ta bort lite för mycket av midjan. På benen gjordes en snabbfållning (tutorial hos Gekko) där jag först vek upp 6 cm och sedan vek ned 3 cm. Jag sydde utan att använda kniven på overlocken.

De passade Ludvig ganska bra trots allt. Lite låga i midjan tack vare slarv från min sida, men de kommer att användas flitigt kan jag lova.

Kommentera

