Det blev inga gardiner… ännu

Tyget jag köpte på Stoff&Stil för ett tag sedan, för att göra kuddar och gardiner till Ludvigs rum, fick offra en bit av sig själv till att bli shorts. Jag älskar mönstret på tyget. Klantigt av Stoff&Stil att inte visa hela mönstret på hemsidan. Man ser ju inte allt det fina.

Mönster: Meedom form 2, strl 80. Utan sömnsmån, 12 cm bort i midjan och 10 cm bort i benen.

Tyg: Stoff&Stil, tryckt bomull (ganska tjockt). I butiken låg det under hyllan ”barntyger”.

Kommentar: Jag klantade till det lite och tog bort för mycket i midjan (precis som på de jeansfärgade shortsen). Därmed sitter de lite väl lågt. Mudden gjorde jag 20 cm hög (=ca 8 cm hög mudd). Men jag tog bort så mycket som 12 cm tror jag.

Fållen overlockade jag och sedan vek jag upp sömmen och gjorde en stickning.

Resultatet = lättsytt och billigt! Nästa gång skall jag inte slarva med midjan och då förväntar jag mig perfekt resultat.

Kommentera

