Tredje besöket på Stoff&Stil

Idag besöktes Stoff&Stil. Igen. Ja, jag är galen. Men jag hade ett annat ärende dit eftersom helgen skall tillbringas med att sy båtkapell (=köpa stark tråd och bra nålar). Dessutom ville vi ha en vaxduk till utebordet. Mycket bortförklaringar här.

Förutom det jag skulle ha blev det lite tomma spolar, svart smalt band, två tyger från stuv-bordet (randig tryckt jersey och sandfärga seersucker-tyg), tunn lin som är stickad med mönster, lite mer röd/marin-randig jersey, blårandig jersey, lite tunnt jeanstyg, samt röd och grön velour.

Jag kom alltså hem med lite mer än det var tänkt, men jag kom även hem utan lite jag tänkt. Marinblå och limegrön velour stod på inköpslistan som inte hade kommit in än.

 

Kommentera

