Bokstavsbody

 

 

Ännu fler delar av storbeställningen. Det är sammanlagt 5 plagg vilket är mycket i min lilla hobbyvärld. Beställaren gillar som sagt var grönt och jag kantade med turkos.

Mönster:  Ottobre, 3/2010: ”Hau hau”, strl 80(86)

Tyg: Bokstavstyget i Interlock från Mukatyger, kantad med tukos interlock (tror den är från JNY-design).

Kommentar: Är sydd på exakt samma sätt som den tidigare hjärtansbodyn fast i interlock istället. Jag har bokstavstyget från Mjukatyger i orange också, men de två nya färgställningarna (finns i rosa också) var mycket mjukare, tunnare och sladdrigareän den gamla varianten i orange. Jag har inte riktigt bestämt mig för om det är bra eller dåligt. Såklart det är skönt med tunnt och mjukt, men det känns som om den kanske inte kommer hålla formen lika bra. Det är ju generellt problemet med interlock så det kanske är jag som har fördomar.

Jag är mycket nöjd med även denna. Bandkantningen gick mycket bra även med denna. Men det var lite svårare än med det limegröna kantbandet jag har som är lite stabilare.

Kommentera

