Tuff-tuff-tågs-byxor

Mönster: Meedom form2, strl 80 med modifikationer (10 cm bort i midjan + 20 cm mudd inkl.sömnsmån). Extralånga muddar i benen som man kan vika när barnet är mindre och veckla ut när barnet växer. Dessa byxor borde räcka fram till barnet är runt 90 cm.

Tyg:Jofotex, nattåget i Ekologisk bomull/lycra

Kommentar: Ett par sådana här skall jag absolut sy till lille Ludvig. Just detta par är en beställning.

Jag såg på en annan syblogg (kommer tyvärr inte ihåg vilken) att man hade satt fast namnlappen i sömmen mellan byxtyg och mudd. Detta testades helt enkelt. Jag tyckte det blev bra. Hon jag snodde iden från hade nog stickat ner den också, men jag tyckte det fungerar bra att den sticker rakt ut.

One thought on “Tuff-tuff-tågs-byxor

  1. Pingback: Färgglada matchningsbyxor | Brallan syr

Kommentera

