Badcape försök 1

Jag köpte för ett tag sedan en billig och färgglad handduk för att kunna sy en badcape till Ludvig. Detta är ett första försök till badkappa men jag kommer nog modifiera det lite. Dels på grund av misstag men också för att öka rörligheten.

Mönster: Inspiration från denna sida (det är även därifrån bilden nedan är).

Tyg: Handduk, ca 70×140, IKEA

Kommentar: Av misstag kom huvan lite för långt bak. Men jag skall testa den på Ludvig innan jag försöker åtgärda problemet. Jag kommer nog även göra slitsar på sidorna så det är lätt att röra sig i den. Istället för att kanta öppningen med snedslå eller dylikt gjorde jag en OL-söm. Det är endast i sprundet den syns ändå.

Det är mycket irriterande med att jag klippte ut halsen när jag var för trött för att tänka klart. Vi får som sagt se hur den passar.

Kommentera

