Klippt var det här

Vi har varit i stugan i ett par dagar med lillemans kusiner, så inget nytt har blivit sytt och det är inte så lätt att blogga från mobilen. Men jag har hunnit klippa ut desto mer. Jag tog med mig en väska tyg, två ottobre-tidningar, massa mönster och på kvällarna fanns det lite tid över att planera kommande syprojekt och klippa lite.

Det är kul att sitta och planera vad man skall sy. Som synes på bilden är det flera Jurrasic-projekt (dinosaurietyget) på gång. Stor-kusinen ville nämligen ha ett linne i det tyget och då behöver ju även lillebror något i samma tyg för rättvisans skull. Lillebrodern får en t-shirt. När jag ändå höll på, klippte jag till en omlottbody till bebisen i magen och en cardigan till Ludvig. Så nu kan alla 4 kusinerna matcha.

Övriga saker som klippts ut är till Ludvig; tröjor i olika vatianter och en sommarpyjamas.

Tygerna är från: Dinosaurierna (Znok design), Fiskaretyget (Lilofant), Landskapstyget (Jofotex), Vilda djur på turkos bakgrund (JNY-design), ImseVimseSpindel (Liandlo), Traktorer (Linadlo).

One thought on “Klippt var det här

  1. Pingback: Släktmatchad cardigan | Brallan syr

Kommentera

