Planktonkläder

Det var helt läskigt att titta in på bloggen Skrekk & Gru som jag hittade av en slump. Den har nämligen gjort något som jag länge har tänkt; nämligen applikationer av plankton. Jag har velat få in min marinbiologi i sömnaden och tänkt att detta skulle vara ett roligt sätt. Och nu hittade jag en person som gjort just detta. Kul!

Jag har även skissat på att trycka upp ett eget tyg med plankton, men som än så länge bara är flyktiga tankar.

Byxorna visar Zoea-larv, Chaetoceros och en Dinoflagellat; plankton jag ofta stöter på.

Bilderna tillhör: Skrekk & Gru

En plan har ju tidigare varit att bygga ett eget ”märke” kring mitt marina smeknamn från studietiden nämligen Aplysia (sjöhare). Men det är istället barndomssmeknamnet Brallan som fått vara navet.

Kommentera

