Babymössa x 2

Mönster: Ottobre 5/2006, strl. 38. Jag körde med sömnsmån trots att jag bandkantade. Vet inte hur Ottobre menar man skall göra, men dumt om den blir för liten.

Tyg: JNYdesign

Kommentar: Jag har inte sytt hjälmmössor sedan jag köpte CP:n så det var lyxigt att kunna bandkanta på detta sätt. Jag funderar på vad som är bäst; att bandkanta nacken först och sedan göra knytband av ansiktsdelen eller tvärtom? Här gjorde jag en av varje. Nu skall jag bara hitta en bebis i rätt storlek att testa på.

Tyvärr har jag tappat bort ett av mönsterpappren till detta nummer. Dessutom just det med de fina omlotttröjorna och babymössorna. Så jag har bara de jag en gång ritat av. Typiskt! Har ingen aning om var det är.

One thought on “Babymössa x 2

  1. Pingback: Moln-kit till nyfödd | Brallan syr

Kommentera

