Dagens tygshopping

Vi har varit på långweekend på ostkusten och på vägen hem åkte vi förbi Jofotex i Söderköping.

Det blev såklart massor med tyg och jag köpte något jag inte trodde jag skulle köpa. Nämligen plagiaten av JNY:s husvagnssemester och moln. Väl där kunde jag inte låta bli. Trycken är fulare och kvaliteten känns sämre än JNY:S, men jag gillade tyvärr färgen på den lila husvagnssemestern och att mönstret var något ”mindre” i repetitionerna. (Men jag skall under hösten göra minst en stooooooorbeställning för JNY för att kompensera min synd). Molnen köpte jag för att de är i vävt tyg.

Annars blev det som ni ser:

  • 4 randiga velour (turkos/lime, royalblå/svart, ljusbrun/mörkbrun och lime/lila)
  • 4 mönstrade trikåtyger (svampar på turkos botten, lila husvagnssemester, bruna ugglor och lime/lila får)
  • Turkos fleece med lime-prickar
  • Vävt bomullstyg: barbapappa, moln på mörkblått och landskap

Nu längtar jag efter att sy ett fint kit i tygerna nedan. Body med fåren och byxa i velouren? Eller en babyfilt, men två olika sidor? Men först är det en hel del annat som skall göras.

2 thoughts on “Dagens tygshopping

  1. Härligt! Lila är en personlig favorit.
    Och självklart måste ett ostkustbesök innehålla Jofotex.
    Grattis till tygskörden (håller själv på att bunkra upp, men varför ”måste” man köpa tyger när tyggarderroben är full av tyger?), det lila kitet blir snyggt!

Kommentera

