Fler retrofår

En liten body i retrofåren!

Först hade jag tänkt kanta den med vit interlock, men så var CPX:n ändå trädd med rött och jag hade färdigskurna röda resmor. Det är inte riktigt samma röda som i blommorna, men det gör inte så mycket tycker jag. Skall nog göra ett par matchande muddbyxor i vleour till, röda kanske?

Mönster: Ottobre ”Hau hau”, 3/2010 rakt av. Strl 56 (vilket som vanligt brode innebära 62 eller liknande).

Tyg: Ekologiska retrofår från Jofotex och muddväv från ?

5 thoughts on “Fler retrofår

  1. Vad söt den blev! Trots att jag har haft massor av det här tyget har det aldrig blivit nånting till Elsa. Nu är det snart slut….

    Snyggt med röda knappar i grenen!

  2. Snygg röd färg i kantbandet tycker jag. Helt rätt val. Tja, kan tänka mig att det är lätt att välja något som redan är trätt och färdigklippt…. då ska det mycket till att välja något annat när man står där ”halvsydd”.
    Vita byxor till kanske?

Kommentera

