Imse-vimse sommarpyjamas

Jag hade som projekt att sy lite sommarpyjamasar i sommar. Det gick sådär. Det hann bli en, som jag inte var så nöjd med. Ärmarna blev lite för utstående på den och jag slarvade med bandkantningen. Sedan lyckades jag klippa ut denna i stugan i somras, men har inte sytt den förrän häromdagen (det var det som fick mig att sy får-bodyn med just röda kanter i inlägget nedan).

Nu är den äntligen klar! Jag hade tänkt vi skulle ha med den på vår solresa v.44. Men nu kommer lilleman och jag (+nyfödda bebisen) inte följa med dessvärre. Så vi får väl se om den kommer till användning för oss eller om jag skall ge bort den i present. Jag gillar den skarpt. Inga knappar eller dragkedjor som stör när man skall sova. Det är ju grenknappar i den såklart, men det känns inte som det gör så mycket.

Mönster: Ottobre 6/2009. Grunden är därmed samma mönster som traktor-bodysuiten som jag sydde som present. Men, eftersom lilleman är lång (90 cm) och smal så tog jag mönster för 80 och förlängde grenen. Och kortade ben och ärmar precis som på traktorvarienten.

Material: Imse-vimse-jersey från Liandlo. Kantat med röd mudd och röda KAM-knappar.

Kommentera

