Snyggaste bodyn i stan

Under sommaren har jag gått och filurat på att göra detta som jag visar nu. Alltså en raglanbody med knäppning i en av raglansömmarna. Häromdagen såg jag någon som gjort verklighet av de tankar jag tänkt och därför fick jag eld i baken att faktiskt sy min egna body enligt denna princip. Mönstret är ett ihopkok av massa olika mönster och idéer och därför presenterar jag det stolt som ”mitt eget”. Men en hel del av proportionerna är snodda från olika mönster av Ottobre och sedan förändrade. Svårt att dra gränsen för vad som är kopia. Men det finns ingen linje kvar som är som originalet i alla fall.

Jag kan inte avgöra passformen än eftersom jag inte kunnat prova den på något barn. Däremot har jag försökt eftersträva ca strl 62 eftersom det kommer en bebis ca 62 cm på besök imorgon. Hur jag sedan skall lyckas transponera om storlekarna är ju en annan fråga.

Jag är i alla fall supernöjd med resultatet. Jag gillar ju när bodys har en kuvertöppning eller knapp eller dylikt då min egen släkt begåvats med väldigt stora huvuden.

Tyg: Jersey från MG-tyger och interlock från JNY (tror jag)

 

5 thoughts on “Snyggaste bodyn i stan

  1. hejs ljuvlig body, jag gillar tyget – men speciellt huvudöppningen. Vacker + praktisk, vilket ju inte nödvändigtvis går ihop……

    Ärmarna kunde möjligtvis ha varit lite längre, men armarna växer knappast i samma takt som ryggen.

    • Tack för responsen Ann-Marie! Det är ju så bra när man får veta hur den satt en riktig bebis. Den var ju bara jämförd mot köpe-plagg innan. Kul att du gillar ringningen.

  2. En sådan ringning kunde jag glatt tänka mig längre fram med – kanske vår gemensamma nämnare kan agera passlig mellanhand vid något skede 🙂

      • Trevligt 🙂 Men ingen brådska…. Vi kan gott använda den nuvarande en god stund till. Njut av babystiden och ta dig en tupplur då du kan…. Och när du ritat den i nån storlek större och så kan jag tänka mig att M gärna väljer ett passligt tyg och så kollar vi med betalning och dylikt sen.

Kommentera

