Stoff&Stil: Öppet Hus

Den populära tygaffären Stoff&Stil öppnade i juni i Göteborg. I torsdags kväll skulle det vara Öppet Hus med workshops mm. Perfekt tänkte jag! Lite specialpriser och möjlighet att lära sig nya grejer. Man skulle dessutom få ett mönster med sig hem.

Men jag blev besviken. Workshopsen var 3 små bord utställda. Ett stod det lite klädda pallar på, ett stod det en tjej och filtade vid och vid ett stod en tjej och satte fjädrar i frigolitägg. Jag hade betydligt högre förväntningar. De lottade ut 3 stycken kuddar och mönstret var på en lapp-tekniks-kudde. Nu låter jag ju oerhört otacksam, men som sagt, jag hade höga förväntningar. Resultatet blev att det mest var som att gå dit och handla, fast med mycket mer folk och trängre än vanligt. De kunder varit tydligare med vad det handlade om i inbjudan.

Det positiva var att innan det började så fikade jag med en annan ”sy-tok” och att jag faktiskt lyckades handla lite (se bilden ovan).

  • Velour: lime och marin
  • Muddväv: marin, brun, rosa och lime
  • Jersey: ugglor och taxar
  • Från stuvhögen: Jersey med prästkragar och humlor samt ett vävt tyg med flygplan
  • Lite satinband, nålar, spets mm.

Gällande Stoff&Stils höstnyheter i övrigt är det som tur var inte så mycket jag gillar jättemycket. Det blir ju billigare så. De små ugglorna+träden var det enda jag ”måste” ha, och nu är de köpta. Kul med ett småmönstrat tyg. Allt är annars så stormönstrat.

Nu väntar jag ju även tyg från Lilofant, Znok och Michas, samt lite smågrejer från Mrs Bao. Mums. Men just nu så köper jag ju mer tyg än vad som går åt, så jag får sätta lite fart på sömnaden. Framförallt i och med att jag skall göra en beställning från JNY också så fort de får in skogstyget igen….

2 thoughts on “Stoff&Stil: Öppet Hus

  1. Visst är det farligt med alla tyger. Jag köper också snabbare än jag syr just nu. Men det är ju så svårt att låta bli 🙂

    Roligt med mönsterpillet i förra inlägget. Så roligt när man kan förverkliga en idé!

  2. Jag känner igen mig i det där att trösta sig med att det blir billigare när Stoff&Stil inte har så mycket nytt och snyggt. Förstår inte det där med att köpa på sig så mycket tyger. Fast nu börjar jag uppskatta allt jag köpt, att jag har lite att välja på. Och ändå vill jag köpa nytt…

Kommentera

