”Egen”-gjorda mönster

Nu har jag fått dille på att göra egna varianter av alla mönster jag skall sy. Kanske för att jag plockat fram nya bebisens små kläder och hittat kläder jag verkligen gillade när lilleman hade dem. Men också att jag har en beställning till nyfödd och känner att jag vill förfina mina body-mönster, som innan egentligen bara varit varianter av Ottobres.

2 varianter gjordes i helgen och idag hade jag glädjen att testa på lånad bebis. Den ena är en omlottbody med vanlig ärm och den andra omlottbody med raglanärm. Byggplast och permanent tuschpenna har varit guld denna gång. Bara att måla och ändra och lägga på köpe-body för att se om proportionerna stämmer. Byggplasten gjorde det enkelt att kombinera allt som jag gillade på olika mönster till ett mönster. Frågan är dock hur ”eget” det är. Men de är inte precis som någon annans i alla fall, med tanke på alla hopkok.

Dessa är i storlek 56/62 ungefär. Testade på verklig bebis som skall få den vänstra i present för sin oerhörda talang som body-modell.

Förresten så är tygerna från ZnokDesign (Johanna Ahlard) och Liandlo (Darling dearest)

3 thoughts on “”Egen”-gjorda mönster

  1. Pingback: Syskon-pyjamas | Brallan syr

Kommentera

