Glada verktyg

Sedan lillan kom har det ju inte blivit så mycket sytt, mest har jag ju köpt tyg. Men lillemans verktygströja hade bara muddarna kvar. Resten hade jag hunnit göra innan förlossningen. Så den gjorde jag klart häromkvällen. Det var tur. För på morgonen efter var han sur och motvalls men gillade sin nya tröja så vi fick med lätthet på honom kläder efter att han sett den. Han är annars så lätt att ha att göra med men det är ju inte så lätt att bli storebror direkt. Det är mycket ”Nä” just nu, till det mesta; exempelvis gällande att ha på sig strumpor vid detta tillfälle.

Detta är i alla fall en raglantröja med dekorsömmar i turkos. Alla blev snygga, så övning ger verkligen färdighet med CoverPro:n. Har inte gjort någon stickning vid halsmudden, vilket jag nog kommer lägga till med tvillingnålen, eller skall man köra cover-söm på den också kanske?

Förresten så är ju även amningslappen till höger på bilden hemsydd. Interlock på två sidor (baksidan är röd med vita moln) och kantad med rött.

Tyget är jersey från Znok och mudden vet jag inte, kanske Stoff&Stil?

2 thoughts on “Glada verktyg

  1. Snyggt! Och tack för inspuratio. Jag håller just nu på med en tröja i det turkosa verktygstyget till sonrn men har kört fast på färg på muddar och halskantning. Har helt tönkt att det ska vara npn av färgerna i tyget, men har ingen av dem tillgänglig hemma. Nu fick jag se hur snyggt det kan bli om man bryter av helt. Görbra!

    Och vilken glad amningslapp, jättefin!

Kommentera

