Ringrostig i rostfärger

Present till nyfödd, tror jag. Det var tanken när jag sydde i alla fall. Det blev nämligen lite fel här och där. Ringrostig, amningshjärna… lite olika orsaker helt enkelt. Jag tror mottagaren blir glad ändå, men man vill ju att allt skall vara perfekt. Hade det varit en beställning hade jag ju inte skickat iväg den.

Jag glömde nämligen mäta att kantbandet skulle räcka som satt i maskinen. Det gjorde det inte så det blev en liten skarv nere vid grenknäppningen. Som tur är syns ju inte det när man har byxor på, men det är ju ändå lite störande att veta om.

Fel nummer två kom när jag skulle sy byxorna. Jag vände velouren 90 grader så strechen är åt fel håll. Det gör inte så mycket eftersom det är den typen av byxor som det är, men åter igen: störande!

Jag gillar ändå setet eftersom det är lite färgglatt och en liten retroflört med klöver, brunt och orange.

One thought on “Ringrostig i rostfärger

Kommentera

