Tjejkläder?

Jag vill ju egentligen inte bry mig om ifall det är tjejkläder eller killkläder lillan har på sig. Men hennes ärvda garderob har i stort sett inget som är typiskt tjejigt. Grått, brunt, grönt, blått… och urtvättat är det mesta i lillemans gamla lådor. Kläderna är ofta ärvda både en och två gånger innan. Så lite könstypiska, nya grejer är jag sugen att sy åt henne. Detta blev det första!

Denna velour köpte jag en liten bit av på Stoff&Stil häromdagen. Ganska dålig kvalitet eftersom det vita från baksidan kommer igenom, exempelvis uppe vid midjemudden. Men den är mjuk och go och det är väl det viktigaste.

Jag tyckte de blev söta, även om jag glömde mönsterpassningen i horisontalled. Vertikalt kom jag ihåg, men inte på bredden. Slumpen gjorde det ”nästan” rätt. Muddväven tror jag kommer från MG-tyger. Den är ganska slapp, men det gör inget när de bara ligger ner. Storlek 56 extra långa.

Det man slås av när man syr sådant här smått är hur liten tygåtgången blir. Underbart!

 

 

One thought on “Tjejkläder?

  1. Superfina! Inte onödigt tjejiga heller, skulle sätta dem på min son utan problem. När de är så små tycker jag man kan ha på dem vilken färg och tryck som helst. Det är svårare när de själva väljer vad de ska ha på sig 🙂

Kommentera

