Betar av listan…

Det var ju en sådan typisk situation. Precis när beställningarna började rulla in försvann ju både tid och ork.

Men nu har jag haft lite av de båda under ett par dagar. Prioritet har varit att sy till mina egna små, men även en del beställningar som det inte varit någon brådska med har jag kommit igång med.

Filten till vänster är en kombination jag själv älskar. Tyvärr finns inte tyg kvar så jag kan göra en likadan till mig själv.

Material och sömnad: Ekologisk randig jersey på ena sidan och interlock med glada elefanter på andra sidan, båda från Znok. Tycker det är superfint att kanta med ena sidans tyg istället för enfärgat och det går ju fint när något av tygen är interlock. Att kanta med jersey leder troligtvis till att jag kastar ut maskinen genom fönstret nämligen. Med tanke på hur det krullar sig hela tiden.

2 thoughts on “Betar av listan…

  1. Vilken söt filt! Jag köpte båda dessa tyger när de kom i jersey men tycker att det blå har färgat det vita litegrann… men så ser inte dina tyger ut?

Kommentera

