Kanin-pyjamas

Mönster: Ottobre 6/2007 strl 50

Tyg: Kanin-interlock JNY-design

Den ritades utifrån mönstrets strl 50. Och som vanligt var Ottobre helt fel ute. Lilltjejen är 54 cm och vägar ca 4 kg och ändå är den väldigt bred på henne. Halsöppningen är väldigt vid och ganska dålig i passform med andra ord.

Ändringar jag gjorde var att jag körde muddar i benslutet istället för kantband och satte 4 knappar istället för 3 knytband på ytterdelen. Jag syr den gärna igen eftersom jag tycker modellen är supersöt, men den måste ritas om för att bli smalare, vilket nog även löser problematiken med halsen. Funderar på att förlänga ärmar och ben och voila – en 62/68:a

Liten ”rolig” parentes är att storebror hade hittat min försvunna OH-penna och lyckades få till ett L på ena låret innan han stoppades. Jag ville sy en applikation över olyckan men pappan i huset tyckte inte det gjorde något att lilleman ”taggat” sin systers pyjamas.

3 thoughts on “Kanin-pyjamas

Kommentera

