Tillräckligt lång pyjamas

På bilden är ena sidans muddar dubbelvikta och de andra nedvikta, så den är inte så sned som den ser ut. 

Denna pyjamas påbörjade jag under lördagens syträff och gjorde klart framåt småtimmarna samma dag. Testade för första gången att bandkanta med 3-vik istället för 4-vik. Fick hjälp att göra om bandkantaren till min CoverPro nämligen. Är inte helt vän med det än, men jag skall ratta lite mer på knapparna och testa fler gånger. Använder man tunn interlock som jag oftast gör är 4-vik snyggt det med. Och det är jag grym på nuförtiden. Jag borde sänkt diffen lite mer eftersom den rynkade lite väl mycket i knäppningen. Kantade med mudd från Stoff&Stil så den är ju betydligt strechigare än interlocken såklart. Det gjorde nog att det blev ännu klurigare med inställningarna. Annars är jag supernöjd. Kul modell att sy!

Att hitta hela pyjamasar i större storlekar är svårt. Har bara sett hos Polarn&Pyret och de kostar 299:-. Det är ungefär vad jag själv tar för att sy en sådan, men att sy till sonen är ju bättre för min egen del. Då gör jag ju tiden ”gratis”.  Det är så roligt att sy till egna barnen när det är något de dessutom verkligen behöver.

Mönster: Omgjord variant av Ottobres sparkdräkt i nr. 1/2011 (Vår-numret)

Material: Interlock från MjukaTyger och muddväv från Stoff&Stil samt KAM-knappar från Assuntastore

3 thoughts on “Tillräckligt lång pyjamas

  1. Vilken fin pyjamas! Jag håller med, blev jätteförvånad när jag märkte att det var delade pyjamaser från strl 86. Verkar obekvämt för de små liven tycker jag.

  2. Pingback: Plagiatpyjamas i favoritmodell som skall sys om | Brallan syr

Kommentera

