Mössor baggy-style

Idag har lite av min prylar sålts på en julmarknad i Halland. Bland annat är några av dessa mössor nu sålda. Några är även tänkta som julklappar till nära och kära för egen del. Mössorna på bilden ovan är vuxen-mössor (54/56) och de nedanför till åldern ca 1-2 år (44/46). Eftersom de är sydda i dubbelt lager trikå med inslag av lycra är de väldigt strechiga och passar även större huvuden än angivet.

Vill man köpa en mössa kostar vuxenmössorna 150:- och barnmössorna 120:- (plus porto). Barnmössorna syr jag självklart i andra storlekar också. Jag har inte beställningsstopp gällande mössor.

Titta gärna i mitt tygalbum på Facebook för val av tyg. Mössorna sys i de tyger som betecknas med jersey och med inslag av lycra.

Skicka mail till: alice.engbom (snabelA) gmail.com

One thought on “Mössor baggy-style

  1. Jag måste fråga dej och jag hoppas du kan ge mej ett svar i min blogg..
    Jag har äntligen lyckats mej på att försöka sy en mössa. Liknande den i bilden.
    Dock får jag bara till de om jag syr i ”dubbeltyg” och de känns lite för varmt nu. Jag vill sy en tunn i enkelty, men får då inte till nedrekanten. Hur ska man göra och vad ska man ha för stygn när man syr där?
    Syr man med raksöm, så blir de för ”hårt”, o då får man inte in i huvudet :S

    Tacksam för svar 😀

Kommentera

