Rävar på kofta

Ännu en kofta. Det vita i mudden är tyvärr inte helt vitt utan lite offwhite, så jag hoppas det inte ger ett smutsigt intryck mot det kritvita i tyget, knapparna och sömmarna.

Mönster: Ottobres nyaste, 6/2011 fast lite omgjord med bland annat längre muddar i ärmen och längre fållremsa för urringningen. I fållremsans knäppdel har jag lagt inte bomullsväv.

Tyg: Helikopterjersey från Lilofant och muddväv från Jofotex.

Kommentar: Jag stickade nederkantens fållremsa med avig trippelsöm på CoverPro:n. Testade för första gången med de rekommenderade inställningarna för tjocka tyger och trippel täcksöm. Oj så bra det blev. Det irriterar mig att jag faktiskt inte testat dessa inställningar istället för att jag som tidigare suttit och testat mig fram själv och fått sprätta och göra om. Övriga stickningar är med hushållsmaskinens tvillingnål.

One thought on “Rävar på kofta

  1. Den blev jättebra!! Kul att du testade rekommenderade inställningar 😉 För mig har det funkat utmärkt. Sydde en raglan i velour med avig trippelsöm i ärmskärningen och det blev toksnyggt ju 🙂 Kram i ruskvädret!!

Kommentera

