Bodies two ways


När jag ändå hade framme draktyget till koftan passade jag på att klippa ut en body. Det är helt klart favoritmodellen. Den är ”egen-ritad” men jag har tagit en raglantröjas mönster och kombinerat med en body-underdel och förlängt och tagit in och lagt mysiga mudd-ärmslut och gjort knäppning i ena raglansömmen. Så alla linjer är nya, även om linjerna var och en kommer från lite olika ställen. Tyget kommer från Znok (men säljs inte längre).

Den andra, omlottbodyn, klippte jag ut för evigheter sedan och nu blev den äntligen klar. Mönstret är Ottobres 6/2007 och tyget kommer från Mjukatyger. Denna modell fungerar bättre att sy i jersey än i interlock och jag kompenserar något för att ringningen inte skall bli för stor.

I övrigt flyter sömnaden på något alldeles fantastiskt bra just nu. Sitter uppe alldeles för sent, men jag har mycket som börjar bli klart. Så jag kan nog nästan nå mitt mål med nästan ett inlägg per dag

4 thoughts on “Bodies two ways

    • Tidningen Ottobre är en bra början. Det har en bra varitaion på plagg och man kan köpa gamla nummer lite varstans. På deras hemsida kan man bläddra i olika nummer. På biblioteket finns exempelvis ”Heilt speciell”-s böcker med många grundmönster. Under många av mina inlägg brukar jag skriva hur jag utformat mönster (eller om det finns ett liknande i någon tidning)

Kommentera

