Nytillskott

Har sedan tidigare haft en Brother 3034D som overlock. Den har fungerat finfint. Men nu började det bli dags att slipa knivarna. Och nu har jag en helt ny maskin istället… Så kan det gå.

Denna har jag drömt om länge! Babylock är ju lite av drömmärket för sådana som jag själv. Provkörde lite på syfestivalen och även på en sy-träff. Den är verkligen en dröm. Jag trodde väl inte det skulle bli inköp på ett bra tag. Först skulle jag exempelvis sy upp lite av mitt tygförråd. Men när det fanns erbjudande med ett riktigt superpris i sy-gruppen jag är med i blev jag extra sugen. Så genom att slå ihop födelsedagspresent och julklappp samt dra in på allt ett bra tag så blev den min. Vi resonerade även som så, att det är nu under min föräldraledighet jag har tiden att sy. Och tygstoppet skall jag fortfarande hålla ett tag till. Genom att sälja min gamla fick jag in en liten, liten del i alla fall. Det var till och med maken som kom med förslaget om att inköpet skulle ske nu. Maskinen kom 2 dagar senare.

Tänk er skillnaden mellan att breda en smörgås med stenhårt smör eller rumsvarmt smör. Så känns skillnaden att sy. Sedan har den ett slags automatiskt luftträdningssystem och automatisk trådspänning mm.

Så; välkommen hem till mig underbara BabyLock Imagine 2

 

4 thoughts on “Nytillskott

  1. Läser med stängda ögon och blundar extra hårt när jag läser om smörgåsen 😉 Hejja dig så kul att få sy med en ny bäbis. MÅSTE få prova vid tillfälle!! Nu har jag sytt i ditt landskapstyg – tack för det! Stor kram från Hunnebo

  2. Wow, vad härligt! Kul att du också har en man som peppar dig att köpa maskiner 🙂 Kanske har min kommit idag, men det tog 2 veckor!!! Eller så är det bara tråd från bibbis. Kanske ska åka till uthämtningsstället och kolla??? 🙂

  3. ”bre en smörgås med rumsvarmt smör” – orden har ringt i huvudet idag när jag skulle lämna min gamla på reparation, och det slutade med att jag bestämde mig för att byta maskin… hahaha, bra reklam

Kommentera

