Renovering pågår

Håller på att göra om på sidan som ni säkert ser. Renoveringen pågår och det är inte klart ännu. Min nya logga tog form för ett tag sedan. Den är ritad själv, men med hjälp av Ulrika på 3 exter. Vilken dag som helst borde jag få mina nya vävda namnlappar med loggan på. Tjoho! De på bilden till höger är endast provvävningen.

Jag ville ha anknytning till havet och västkusten. Anledningen att LL är stort i namnet är att LL är beteckningen för de fiskebåtar som härstammar från min hemkommun Sotenäs. Så loggan blir tillägnad min älskade farfar och hans gamla fiskebåt LL328, Mersey. Båten som syns som bakgrund här på bloggen just nu är för övrigt just denna båt, när den ligger i Uddevalla hamn och lastar silltunnor. Jag har slängt in bilden här till vänster också, så man kan se hela.

Jag är väldigt nöjd över att kunna koppla ihop mitt namn med ett västkusttema!

5 thoughts on “Renovering pågår

  1. Jag tycker ditt namn är SÅÅÅÅ bra. Och lapparna är SÅÅÅÅ fina. Och bilden på din farfars båt ger mig SÅÅÅÅn vemodig känsla. Men på ett positivt sätt, ska jag väl tillägga. Hejja dig!

  2. Du, vilka fina namnlappar! Riktigt genomtänkta och snygga! Har jag förresten sagt att jag också har västkustanknytning? Vi har stuga på Orust, och där har jag varit varenda sommar sen jag var liten. Bästa stället på jorden om man frågar mig 🙂

  3. vad hette din farfar då? min morfar va oxå på den båten.. även den nyare LL328 Mersey som kom efter den där träbåten =)

Kommentera

